Městský úřad
Zde naleznete "Postup Městského úřadu města Ústí nad Orlicí podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
sídlo: |
Sychrova ulice 16, 562 24 Ústí nad Orlicí |
tel.: |
465 514 111 |
IČ: |
279 676 |
|
|
starosta: |
Richard Pešek |
|
|
místostarosta: |
Mgr. Luboš Bäuchel |
|
|
místostarosta: |
Jiří Čepelka |
|
|
místostarosta: |
JUDr. Zdeněk Ešpandr |
|
|
tajemník MěÚ: |
JUDr. Eva Kalousková |
|
|
|
|
|
provozní doba: |
pondělí 8,00 - 17,00 |
|
úterý 8,00 - 14,00 možnost objednání |
|
středa 8,00 - 17,00 |
|
čtvrtek 8,00 - 14,00 možnost objednání |
|
pátek 8,00 - 14,00 možnost objednání |
V provozní době úterý, čtvrtek a pátek lze telefonicky dohodnout učast
na jednání.
Odbory
Rada města zřizuje pro jednotlivé úseky činnosti městského
úřadu tyto odbory, které jsou součástí MěÚ:
1. interní audit
2. finanční odbor
3. majetkoprávní odbor
4. odbor vnitřních věcí
5. odbor školství, kultury, mládeže a tělovýchovy
6. investiční odbor
7. odbor životního prostředí
8. odbor dopravy, silničního hospodářství a správních agend
9. stavební úřad
10. živnostenský úřad
11. odbor sociálních služeb
12. odbor organizační
(1) Městský úřad Ústí nad Orlicí (dále jen "úřad") je orgánem Města Ústí nad Orlicí (dále jen "město"), přičemž se ve své činnosti řídí zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) v platném znění a dalšími souvisejícími obecně závaznými právními předpisy, a v jejich mezích tímto organizačním řádem.
(2) V oblasti samostatné působnosti obce úřad:
a) plní úkoly, které mu uložilo Zastupitelstvo města Ústí nad Orlicí (dále jen "zastupitelstvo") nebo Rada města Ústí nad Orlicí (dále jen "rada"),
b) pomáhá výborům zastupitelstva a komisím rady v jejich činnosti, a to v souladu s jednacími řády a statuty těchto orgánů.
(2) V oblasti přenesené působnosti obce vykonává úřad státní správu:
a) v základním rozsahu s výjimkou věcí, které patří do působnosti jiného orgánu města,
b) v rozsahu pověřeného obecního úřadu,
c) v rozsahu obecního úřadu obce s rozšířenou působností,
d) na úseku výkonu státní sociální podpory v rozsahu pověřeného obecního úřadu v místech působení dřívějších okresních úřadů pro správní obvod celého okresu, vymezený právními předpisy platnými k 31. 12. 2002.
(3) Úřad vydává rozhodnutí podle ustanovení § 15 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím v platném znění.
Organizace úřadu
(1) Úřad tvoří starosta, místostarosta, tajemník úřadu a další zaměstnanci města organizačně zařazení do úřadu. Zaměstnancem města, organizačně zařazeným do úřadu, se rozumí zaměstnanec města, který zastává pracovní místo, uvedené v organizační struktuře úřadu.
(2) Rada zřídila pro jednotlivé úseky činnosti odbory úřadu (dále jen "odbor"), jejichž názvy a pravomoci jsou uvedeny v části třetí tohoto organizačního řádu.
(3) Samostatné oddělení je oddělení, které není v organizační struktuře úřadu zařazeno pod některý z odborů úřadu a je podřízeno přímo starostovi nebo tajemníkovi úřadu.
Řízení úřadu
(1) V čele úřadu je starosta, který je přímo nadřízen tajemníkovi úřadu.
(2) Tajemník úřadu je zaměstnancem města a je odpovědný starostovi za plnění úkolů úřadu v samostatné i přenesené působnosti. Tajemník řídí a kontroluje činnost zaměstnanců města zařazených do úřadu (dále jen "pracovníci úřadu") a není-li dále stanoveno jinak, je pracovněprávně přímým nadřízeným vedoucích odborů, vedoucích samostatných oddělení a pracovníků úřadu, kteří nejsou zařazeni do žádného odboru nebo jsou zařazeni do samostatného oddělení úřadu, v jehož čele není vedoucí samostatného oddělení. Starosta je přímým nadřízeným vedoucího oddělení interního auditu.
(3) Vedoucí odboru řídí a kontroluje činnost pracovníků úřadu zařazených do jeho odboru (dále jen "pracovníci odboru") a je jejich přímým nadřízeným. Vedoucí odboru odpovídá tajemníkovi úřadu za činnost odboru. Práva a povinnosti vedoucích zaměstnanců jsou stanoveny také Pracovním řádem MěÚ Ústí nad Orlicí.
(4) Vedoucí oddělení řídí a kontroluje činnost pracovníků úřadu zařazených do jeho oddělení (dále jen "pracovníci oddělení"). Vedoucí oddělení odpovídá za činnost oddělení vedoucímu odboru, jehož je oddělení součástí; vedoucí samostatného oddělení odpovídá za činnost samostatného oddělení starostovi případně tajemníkovi úřadu.
(5) Jmenovanými funkcemi jsou: tajemník úřadu, vedoucí odborů a vedoucí samostatných oddělení; osoby zastávající jmenované funkce jsou vedoucími zaměstnanci úřadu.
(6) Při jmenování do jmenované funkce nebo určení nového vedoucího oddělení se provede předání a převzetí funkce, o čemž se vyhotoví písemný zápis (protokol o předání a převzetí funkce). Má-li předávání funkce návaznost na hmotnou odpovědnost, provede se mimořádná inventarizace.
Porada vedoucích pracovníků úřadu a zásady spolupráce
(1) Pravidelně, zpravidla po jednání rady nebo zastupitelstva, se koná porada vedoucích pracovníků úřadu, které se účastní tajemník úřadu, vedoucí odborů a samostatných oddělení úřadu a další přizvané osoby (např. ředitelé obchodních společností, kde je město jediným společníkem, ředitelé příspěvkových organizací).
(2) Organizační jednotky úřadu jsou povinny, v rozsahu své působnosti a v souladu s právními předpisy, si vzájemně poskytovat potřebné informace, stanoviska a vyjádření a projednávat společně záležitosti vyžadující součinnost více organizačních jednotek úřadu. Přiměřeně tyto zásady platí pro vztahy organizačních jednotek úřadu a úřadu jako celku k Městské policii Ústí nad Orlicí, organizačním složkám města, příspěvkovým organizacím města a obchodním společnostem, kde je Město Ústí nad Orlicí jediným společníkem (dále jen "městské organizace"). Informace lze poskytovat pouze tehdy, nebrání-li jejich poskytnutí zákony upravující mlčenlivost anebo zákaz jejich zveřejnění.
Počet zaměstnanců městského úřadu stanoví
usnesením rada města.
Vnitřní předpisy MěÚ
V této části najdete nejdůležitější vnitřní předpisy, kterými se při své činnosti řídí jednak orgány Města Ústí nad Orlicí (tzn. rada města, zastupitelstvo města a jeho výbory a také městský úřad), jednak občané, kteří komunikují s uvedenými orgány města.
Dodatek č. 3, kterým se mění Organizační řád Městského úřadu Ústí nad Orlicí - účinný od 1. 5. 2010
Organizační strukutra účinná od 1. 5. 2010
Organizační řád - úplné znění - účinný od 31. 8. 2009
Spisový a skartační řád Městského úřadu Ústí nad Orlicí
Směrnice pro poskytování náhrad cestovních výdajů pro zaměstnance města Ústí nad Orlicí podle zákona č. 262/2006 Sb.,zákoník práce v platném znění
Požární poplachová směrnice
Vnitřní směrnice pro hospodářské dispozice
Směrnice pro zajištění přístupu k informacím
Vnitřní směrnice pro vyřizování stížností podaných MěÚ v Ústí nad Orlicí
Vnitřní směrnice pro vyřizování peticí podaných MěÚ v Ústí nad Orlicí
Jednací řád Rady města Ústí nad Orlicí
Jednací řád Zastupitelstva města Ústí nad Orlicí
Statut Finančního výboru zastupitelstva města
Statut Bezpečnostní rady obce s rozšířenou působností Ústí nad Orlicí
Statut Kontrolního výboru zastupitelstva města
Statut Osadního výboru
Statut útvaru interního auditu
Podpisový řád
|