Finanční odbor
Sídlo: radnice, Sychrova 16
Personální obsazení
(1) Finanční odbor v oblasti samostatné působnosti:
a) na úseku finančního managementu sleduje a analyzuje aktuální finanční situaci města a optimalizuje využití bankovních služeb pro potřeby města, vyhodnocuje stav volných finančních prostředků města a předkládá orgánům města návrhy na jejich optimální využití,
b) na úseku finanční účtárny vede účetnictví města včetně účetnictví organizačních složek města, provádí za město platební a zúčtovací styk v souladu se schváleným rozpočtem města a vede účetní evidenci skladů,
c) na úseku rozpočtu města zpracovává návrh rozpočtu města, a předkládá jej k projednání finančnímu výboru zastupitelstva a radě a zpracovává příslušný materiál pro zastupitelstvo, informuje orgány města o plnění schváleného rozpočtu města a navrhuje opatření k řešení finančních otázek a změny rozpočtu, zpracovává návrh závěrečného účtu hospodaření města za uplynulý kalendářní rok a předkládá jej k projednání finančnímu výboru zastupitelstva a radě a zpracovává příslušný materiál pro zastupitelstvo,
d) na úseku pokladny úřadu zajišťuje hotovostní příjmy a výdaje města, prodej cenin a metodicky řídí a kontroluje činnost příručních pokladen úřadu,
e) na úseku účelových fondů města zabezpečuje agendu Fondu sdružených prostředků, Fondů rozvoje bydlení, Fondu bytové výstavby, případně dalších účelových fondů, zřízených zastupitelstvem,
f) dále zabezpečuje
1. evidenci a výdej pokutových bloků, jakož i bloků na pokuty na místě nezaplacené, a rovněž zajišťuje jejich odběr a vrácení použitých,
2. výplatu náhrad za pracovní cesty,
3. finanční vztahy se státem a krajem, dobrovolnými svazky obcí a dalšími subjekty,
4. ve spolupráci s kanceláří tajemníka úřadu zpracování návrhů na nakládání s pohledávkami města pro orgány města,
5. inventarizace majetku města (ve spolupráci s majetkoprávním odborem),
6. plnění úkolů při výplatách peněžitých darů a dotací, které schválily příslušné orgány města,
7. vedení evidence pohledávek města s rozlišením na pohledávky vzniklé z výkonu samostatné a z výkonu přenesené působnosti obce,
8. zpracování a podání přiznání daně z příjmů právnických osob a daně darovací,
9. agendu Finančního výboru zastupitelstva města.
(2) Finanční odbor vykonává státní správu v základním rozsahu přenesené působnosti obecního úřadu:
a) na úseku místních poplatků jako správce daně podle zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků v platném znění pro místní poplatky podle zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, v platném znění a podle příslušných obecně závazných vyhlášek města (poplatek ze psů, ze vstupného, za výherní hrací přístroj a za komunální odpad),
b) na úseku cen podle zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, v platném znění a podle zákona č. 265/1991 Sb., o působnosti orgánů České republiky v oblasti cen v platném znění (např. stanovení regulovaných cen, provádění cenové kontroly, ukládání, vybírání a vymáhání pokut za porušení cenových předpisů),
c) podle zákona č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách v platném znění.
(3) Finanční odbor vykonává, v koordinaci s kanceláří tajemníka úřadu, státní správu v základním rozsahu přenesené působnosti obecního úřadu, v rozsahu pověřeného obecního úřadu a v rozsahu obecního úřadu obce s rozšířenou působností na úseku vymáhání daní a poplatků a jiných peněžitých závazků ve věcech přenesené působnosti podle zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků v platném znění a podle zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení v platném znění.
(4) Počet pracovníků finančního odboru je stanoven na 6.
|